Facilities Managememt

Alle bedrijven groot of klein besteden een aanzienlijk deel van hun operationele budget aan de gebouwen en fabrieken van waaruit ze opereren. Het bieden van facilities op de juiste locatie, in de juiste hoeveelheid en met de juiste kwaliteit die het bedrijf in staat stellen om efficiënt te functioneren, is een uitdaging voor elke raad van bestuur. Bestuurders staan dikwijls voor de  keuze om facilities zelf te beheren, of het beheer van de facilities management uit te besteden aan een gespecialiseerde dienstverlener.

Uitdagingen voor de beheerder

De uitdaging voor de eigenaar van vastgoed is het zo goed mogelijk consolideren van informatie, vaak van meerdere gebouwen in nationale en internationale locaties, tot de belangrijkste aspecten van Vastgoed en Estate Management. Deze bestaan uit:

  • Het beheren van verhuur- en lease-overeenkomsten
  • Ruimtelijke Planning om ervoor te zorgen dat de medewerkers een plek hebbenom te werken, en dat wijzigingen in de ruimtelijke eisen efficiënt worden beheerd
  • Facility Management die ervoor zorgt dat de faciliteiten zijn in een goede staat van onderhoud, met naleving van Arbo-regelgeving en efficiënt te opereren vanuit een energiebesparing perspectief – meestal de verantwoordelijkheid van de engineering of intern of uitbesteed Facilitaire Dienst.

In veel gevallen hebben deze verschillende afdelingen hun eigen visie op verantwoordelijkheden , met behulp van inconsistente en verouderd informatie waarmee ze hun eigen verantwoordelijkheden te beheren. Dit is de reden waarom het concept van Integrated Workplace Management Solutions (FMIS) zijn geëvolueerd, om alle gegevens en processen met betrekking tot mensen, locaties / ruimte, financiën en de kosten in één systeem samen te brengen, zodat een enkele nauwkeurige geconsolideerd overzicht van alle vroegere , huidige en toekomstige facilitaire activiteit.

Uitdagingen voor de Facility Service Provider

De uitdaging voor de Facility Management Service Provider is om de activa van hun klanten in overeenstemming met regelgeving te beheren, om ervoor te zorgen dat ze beschikbaar zijn voor gebruik wanneer dat nodig is, en dat de reacties worden binnen de Service Levels afgesproken. Ze nodig hebben om dit te bereiken over meerdere contracten, maar tegelijkertijd hebben een uitzicht op de individuele contract kosten en winstgevendheid, klanttevredenheid en de benutting van het arbeidspotentieel.

Om dit te doen moeten ze systemen die kunnen zorgen voor Help Desk diensten, preventief onderhoud en Work Order Management, Planning, Project Management en Tijdregistratie, en bovendien leveren deze systemen aan eindgebruikers door middel van een scala van desktop en mobiele apparaten.